Løft med storskærm til flotte live-demoer

Med over 500 deltagere over tre dage havde KJV og Mazak nok at se til ved Spåntagningsdage 2022 i Mazak-domicilet i Middelfart. De forberedte demonstrationer blev vist på 6 gang 3 meter storskærm, så alle kunne følge med.

I maj måned var der Grand Opening ved Mazak-domicilet i Middelfart, og flot ryk-ind. Det blev imidlertid overgået den 5., 6. og 7. oktober, da der i huset blev arrangeret Spåntagningsdage 2022 sammen med KJV A/S. De velforberedte demonstrationer ved de opstillede CNC-maskiner blev denne gang vist på en 6 gange 3 meter storskærm, som blev sat op få dage forud for eventet. Og det gjorde, at selv om der var godt fyldt op i huset, så kunne alle opnå god indsigt i præsentationerne.

På et særligt område på Spåntagningsdage 2022 i starten af oktober var der skabt en ”lille digital maskinfabrik”, så man for alvor kunne opleve effekten af softwaren, der binder konstruktion, simulering, værktøjs- og maskinforberedelse godt sammen.

Både Mazak og KJV fik derved også nogle meget konkrete samtaler med dagenes mange gæster, hvor der ved de opstillede pulte og maskiner var mulighed for at spørge yderligere ind og tilpasse det viste til noget, der interesserede den enkelte. Der var således igennem arrangementet en god summen i showroomet løbende, når der ikke var demonstrationer, og der blev udvekslet mange informationer og givet meget inspiration.
I et særligt område havde KJV opbygget en "lille fabrik", så man i praksis kunne nærstudere vejen fra konstruktion og generering af Cam-fil, gennem frembringelse af tilknyttede værktøjs-behov, og klargøring af disse i Zoller forindstillingsmaskinerne samt efterfølgende klargøring af skæredata til CNC-maskinen. Efter endt opgave, opdateres data fra maskinen tilbage i softwaren, og man ved nøjagtigt, hvor meget de enkelte værktøjsløsninger har været i brug, og til hvad, så man har et samlet billede af produktionsdata på den enkelte opgave.
Mazak havde fra Europa-hovedsædet også fået Senior Manager, European Sales Engineer Gregory Cocks, Yamazaki Mazak Europe, til i husets auditorium over flere seancer at præsentere iConnect-platformen, som er koblet op til CNC-maskinerne i showroomet, så deltagerne kunne få et levende indblik i hvordan man over distance kan være online og Live med sin produktion ved brug af iConnect.
I det hele taget blev de tre dage fyldt godt ud med indhold, så man som gæst kunne tage fra Middelfart inspireret og ikke mindst glad og mæt, for der var naturligvis også lidt til både hals og gane i de indlagte pauser mellem de spændende demonstrationer.